Eerste dag in Engeland - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu Eerste dag in Engeland - Reisverslag uit Leeds, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Engeland

Blijf op de hoogte en volg Miranda

21 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Leeds

Vroeg mijn nest uit om het vliegtuig te halen, op mijn tijdlijn zag ik dat anderen er juist pas in gingen. Tja. Op Schiphol verliep alles vlekkeloos en ook de 50 minuten vliegen met een minivliegtuig genaamd de 'cityhopper' zaten er ook zo op. We hoopten dat onze baggage snel zou aankomen, zodat we de trein niet zouden missen! Gelukkig was dat ook zo en aangezien Leeds airport vrij klein is konden we makkelijk de bushalte vinden en toen zijn we met een slecht Engels-sprekende buschauffeur naar Leeds trainstation gereden. Hier konden we het ook allemaal vrij makkelijk vinden dus al snel konden we genieten van het pittoreske Engelse landschap met... sneeuw. SNEEUW. Dat verzin je toch niet. Maargoed, het is dan ook Engeland. Op het pittoreske treinstation van Appleby werd ik opgehaald door Kimberley, haar vader en moeder dus toen was het (kortdurige) afscheid met Peggy aangebroken! Eigenlijk hebben we niet eens goed doei kunnen zeggen, haha.

De omgeving herken ik nog en het huis van Kimberley en haar familie is niks verandert. Haar vader wou graag het meer laten zien waar Cumbria, de regio waar Appleby in ligt, oftwel 'the Lake District' bekend om staat, dus reden we hiernaartoe over smalle kronkelweggetjes waar je toch wel duizelig van wordt. Het meer was groot, en mooi, en de bergen eromheen zijn hoog! Vandaar die sneeuw, waarschijnlijk. Vervolgens zijn we verder gereden naar Kirby's Pass (?) waar je van een mooi uitzicht kon genieten over de vallei. Helaas maar heel even want het regende dus bleven we gewoon in de auto. Terug bij hun huis hebben we gegeten, gemariokart, gepooled en gexboxt. Genoeg om te doen dus! Bovendien heb ik ook de lading cadeautjes afgegeven zodat er weer wat ruimte in mijn koffer is. Ze leken er aardig enthousiast over (: Gezelligheid genoeg hier dus. Zo maar gaan slapen, heb ik hard nodig. Morgen hoor ik wat ik allemaal moet gaan doen op Appleby Grammar School, ben benieuwd!

Liefs, en tot gauw!

  • 22 April 2013 - 12:01

    Edwin:

    Hoi Mii,
    Welk meer was het waar jullie zijn geweest?
    Groetjes

  • 22 April 2013 - 19:10

    Miranda:

    Het was het woolsworth meer volgens mij x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 20 April 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 13983

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

INTERRAIL 2014

21 April 2013 - 05 Mei 2013

Op naar Engeland!

Landen bezocht: