Dag 2 - Reisverslag uit Appleby-in-Westmorland, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Appleby-in-Westmorland, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

22 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Appleby-in-Westmorland

Vanochtend hoefden we niet eens zo heel vroeg op aangezien school pas start om 10 voor 9 en Kim en haar familie dichtbij school wonen. Dus het was zelfs een soort van uitslapen! Eenmaal aangekomen op school moesten Peggy en ik vrij lang wachten op meneer Lund, de 'headteacher', in de 'Common Room'. Dat is een soort van lounge speciaal voor de sixth formers. De sixth form is 2 jaar extra bovenop de 4 jaar middelbare school die verplicht is voor iedereen. Kim doet ook sixth form dus hierna kan ze ook naar de universiteit. Bovendien hoeven de sixth formers geen uniform te dragen. Allemaal rare regelingen en manieren maar dat zal wel normaal zijn in Engeland dan. Meneer Lund heeft ons een tour gegeven door de school en ook nog wat verteld over de geschiedenis van de school, die bestaat uit heel veel gebouwen die aan elkaar zijn gebouwd. Net een doolhof, ook vrij rommelig maar wel gezellig. Het straalt een hele andere sfeer uit wanneer je het vergelijkt met Nederlandse scholen. We kregen ook de planning voor de komende twee weken, waar nog veel gaten in zaten.

Toen hebben we 3 lessen gevolgd, psychology, waar we een film keken en heel veel mensen te laat kwamen, stats, waar iedereen aan het oefenen was voor hun examens en wij een sudoku voorgeschoteld kregen en physics, met allemaal termen die Peggy en ik niet snapten. Het was wel interessant om te zien dat de Engelse lessen er heel anders aan toe gaan dan de Nederlandse, de lessen duren een heel uur en de klassen zijn heel klein in de sixth form en ik heb het idee dat de productiviteit in de Nederlandse lessen een stuk hoger ligt. Ook zijn de muren van de klaslokalen helemaal volgeplakt met allemaal posters met quotes en dingen die te maken hebben met het vak in kwestie, best wel gezellig en ook vrij rommelig. In de lunch break van een uur zijn we naar Appleby zelf gegaan om wat eten te kopen bij allemaal schattige, kleine, Engelse winkeltjes met schattige, oude, Engelse mensen. Allemaal heel schattig, klein en oud hier in Engeland. Engels ook, trouwens ;)

Na school hebben we een hele tijd zitten praten, gegeten (pasta met bacon, jammie!) en ook nog ouderwets gexboxt. Halli Galli zat blijkbaar ook nog in mijn koffer dus dat hebben Kim en ik ook even gedaan, heb haar dik ingemaakt natuurlijk! Nu zitten Kim en haar broertje een serie te kijken, zo maar eens douchen en proberen de zooi op mijn kamer op te ruimen. It just magically appeared out of nowhere.

Trusten!