Dag 8: Blackpool, here we come - Reisverslag uit Blackpool, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu Dag 8: Blackpool, here we come - Reisverslag uit Blackpool, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu

Dag 8: Blackpool, here we come

Blijf op de hoogte en volg Miranda

28 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Blackpool

Vandaag zijn we 'alleen' naar Blackpool geweest, wat geen zwembad is, maar een stad aan de kust ergens in Engeland. Geen flauw idee waar precies, maargoed. Het is echt zo'n kuststad met 3 van die pieren met een reuzenrad erop en allemaal hotels in 1 lange rij die uitkijken op de zee, op de een of andere manier deed het me een beetje denken aan van die Amerikaanse kuststeden die je wel eens ziet in films. Ook hadden ze er veel casino's, nightclubs, een Seaworld en veel restaurantjes en een winkelcentrum met een Primark van vier verdiepingen! :D Daar werd ik zeer vrolijk van, heb dus ook aardig wat gekocht, hopen dat het terug in mijn koffer past, haha! Daarna zijn we naar 1 of ander casino ding gegaan, heb niks gewonnen helaas, ben wel 1 keer heel dom bezig geweest met zo'n grijparm, ik wist niet dat hij al begonnen was en drukte op 'grijpen', en toen kon ik dus niet meer :') Doei dertig pence. Daarna zijn we naar 'Harvesters' gereden, een soort van grill restaurant met een all you can eat salade bar, ik heb daar heerlijke spareribs gegeten, nomnom! Ook de salade was niet verkeerd, al zeg ik het zelf. We waren zo rond 9 uur weer terug want Blackpool is toch een aardig stuk rijden. Op de heenweg reden we op een gegeven moment gewoon door de wolken, trouwens. Het landschap is zo Engels met allemaal muurtjes en weiden en hekjes en schapen, heel veel schapen. Waarschijnlijk leven er in Cumbria meer schapen dan mensen. Miscchien heb ik dat al een keer gezegd, haha. Op de terugweg hebben we een stukje met 'free wheels' gereden over de heuvels, dat je zegmaar geen gas geeft en de auto gewoon laat rollen, het was heel grappig want we haalden sommige heuvels maar net. Ik ga zo maar eens douchen en naar bed, morgen weer naar school, dan moeten Peggy en ik ook gaan lesgeven! Ben benieuwd en natuurlijk ook vrij zenuwachtig, je moet toch met je niet-native Engels voor een klas rasechte Engelse kindjes gaan praten. Nouja, ik zie wel hoe het allemaal loopt.

Liefs!