Dag 4: musea en weer uitgaan - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu Dag 4: musea en weer uitgaan - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu

Dag 4: musea en weer uitgaan

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

16 Juli 2014 | Duitsland, Berlijn

Naarmate de dagen vorderen, staan we later op, maar opzich maakt dat niet uit, right? :) We hebben lekker cheapskate bij de Lidl om de hoek ontbeten, met lekkere verse broodjes die ze in Duitsland dus wel in het assortiment hebben.

We wilden naar de Hamburger Bahnhof, het oudste metrostation van Berlijn, waar tegenwoordig een kunstmuseum gevestigd is. Drie keer raden; we konden het niet vinden. Dit keer niet door het openbaar vervoer, maar gewoon... Tja. Omdat. Wel vonden we een ander museum, wat meer in het straatje van Jip en mij lag, namelijk het natuurhistorische museum van Berlijn. Met dinobotten en Night-At-The-Museum-achtige toegang en al. We hebben daar aardig wat tijd rondgebracht, lekker tussen de dieren op sterk water op bankjes zitten, enzo. Het deed me een beetje denken aan Naturalis, dus dat was wel leuk want dat is een beetje jeugdsentiment :)

Yael wilde vandaag ook graag naar het Martin Gropius Bau museum, een kunstmuseum net zoals het Hamburger Bahnhof, en dit konden we wel vinden, jeeeej. Ze hadden hier een David Bowie expositie, die pas in 2016 ofzo in Nederland komt dus Yael is daar alleen naartoe gegaan, terwijl Jip en ik lekker in een parkje achter het museum gechilld hebben. Toen hebben we nog even vieze patat gehaald bij een Turk en ik ook nog een stukje (lekkere) baklava. Vervolgens zijn we weer achter het museum gaan zitten, en daarachter bleek een soort van kunstwerk te zitten van Ai Weiwei, een bekende kunstenaar (blijkbaar). Het was best wel grappig, als je over een soort van stenen cirkel liep, activeerde je blijkbaar een sensor waardoor er uit een kring van putten een random melodie kwam, elke keer weer anders. (We weten nog steeds de achterliggende gedachte hiervan niet, ook al probeerde een Duitse jongen dat ons uit te leggen maar ok.)

Als avondeten hebben we lekkere currywurst op, nadat we zijn teruggelopen over de Potsdamer Platz, een plein met heel veel moderne gebouwen omdat het grootste deel is verwoest, net zoals zoveel van Berlijn.

Bij het hostel hebben we even een powernap gegaan, waarna we met de 7 Spaanse meiden van onze kamer richting Sisyphus gingen met de U-Bahn, want zij zeiden dat dat een hele leuke club was. Wat bleek dus toen we bij Ostkreuz stonden; Sisyphus was dicht. Lekker handig, haha. Plan B was richting Warschauer Strasse, waar veel clubs zitten. De Spaanse meiden wilden graag naar Watergate, een van de populairste clubs van Berlijn. En pfoe, dat valt te zien aan de wachtrij ervoor ook zeg, die liep van hier tot Tokio. Jip, Yael en ik besloten dus niet eens proberen binnen te komen omdat het 21+ is, dus we zijn richting Chalette en Des Visionaires gelopen, beide technoclubs. Chalette was gesloten, wat we al verwachtten, maar Des Visionaires niet, dus wij helemaal blij nadat we hadden uitgevogeld dat het inderdaad Des Visionaires was (het stond nergens op een bord of iets) met behulp van Sam uit Windsor en z'n twee chicks. Klein probleempje: Des Visionaires ook 21+ te zijn, wat wij dus niet wisten, en Sam ook niet. Sam kwam echter wel binnen, ook al waren hij en z'n twee chicks ook geen 21, maar wij dus niet :(

We zagen de Spaanse meiden nog steeds in de rij staan toen we richting een andere technoclub liepen, echt bizar. Gelukkig kwamen we bij die andere technoclub wel binnen, waarschijnlijk omdat het 1. naast Watergate was en 2. een beetje shady. Er was echter wel hele leuke muziek en de shadyness viel ook wel mee eigenlijk. Dus daar hebben we nog een hele leuke avond / ochtend / nacht gehad.

Op de terugweg naar ons hostel zijn we weer naar de Backerei gegaan om een soort van ontbijt-midnight-snack-iets te kopen terwijl het alweer licht was. Een klein uurtje nadat wij terug waren bij het hostel kwamen de Spanjaarden ook weer dus we hebben nog even gezellig gekletst :)

Daarna zijn we in een diepe slaap gevallen na alweer een lange en leuke dag / nacht. Begint een beetje eentonig te worden, niet?

Liefs