Dag 10: basisschool + Iron Man, yeah! - Reisverslag uit Penrith, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu Dag 10: basisschool + Iron Man, yeah! - Reisverslag uit Penrith, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu

Dag 10: basisschool + Iron Man, yeah!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Penrith

Ik keek heel erg uit naar vandaag, een dagje meelopen op de basisschool! Eigenlijk wist ik niet echt wat Peggy en ik zouden gaan doen, dus toen meneer Lund ons daarnaartoe had gebracht kon niks me eigenlijk verassen. Blijkbaar gingen we meelopen met de jongste groep, met kindertjes van 4 a 5 jaar. Ze waren echt zo supercute en ongelooflijk schattig! Ook heel vrolijk allemaal. De 'les' begon met een verhaal over een 'naughty bus', die allemaal mensen liet staan bij de bushalte et cetera. De kinderen werden verdeeld in 2 groepen en de 'slimmere' mochten gaan schrijven en de minder begaafden woordjes aan plaatjes linken. Ik mocht even meehelpen bij de 'slimmere' en Peggy bij de 'minder begaafden', en het was heel grappig om ze te zien schrijven! Je merkt wel echt goed het verschil tussen kinderen, sommige konden niet eens losse woorden schrijven terwijl anderen, zoals Eva, al vrij netjes hele zinnen konden schrijven. Daarna was het een tijdje 'vrij spelen', en een meisje, Jasmine, wou met mij de cupboard gaan opruimen. Ik zweer het, dat meisje gaat dwangneurose ontwikkelen maar ze is zo schattig! Ze wou alles op kleur sorteren en dit precies daar en dat precies hier... Daarna gingen ze met z'n allen buiten spelen, en Jasmine wou Piggy in the Middle spelen, een soort van lummeltje. Natuurlijk die bal keihard tegen haar hoofd gegooid! Oke, nee, haha. Heel voorzichtig gespeeld en af en toe opzettelijk mezelf de lummel laten worden, zoals een goede lerares het zou spelen, ofzo :') Na het buitenspelen kregen de kinderen een snack, crackers met boter, niet echt culinair, en Tyler, de dondersteen van de klas, had de cracker van Erin gegeten, en ze keek echt superzielig! Na de snack wou Jasmine verder spulletjes gaan sorteren, ze wou zelfs dingen dubbel gaan sorteren, maar daar heb ik mooi een stokje voor gestoken (:

Peggy en ik mochten ook een verhaal gaan voorlezen, allebei weer voor een groep van ongeveer 7 kinderen. Ik koos een verhaal over dinosaurussen die van onderbroeken houden, en heb zelfs nog wat dino's geimiteerd! Dat vonden de kindjes blijkbaar heel leuk want ze gingen als een dolle rondrennen en halve koprollen maken terwijl ze dinogeluiden aan het produceren waren, haha! Daarna had ik nog tijd over dus koos ik het 'verhaal' Octopus Socktopus, een prentenboek met allemaal woordgrapjes op octopus, dat vonden ze ook heel interessant allemaal, behalve Tyler, die onder een tafel ging zitten. Eva zat heel geinteresseerd te luisteren en mee te denken, net zoals een ander meisje van wie ik de naam ben vergeten, die volgens mij een beetje laagbegaafd is, als ik het eerlijk moet zeggen. Ik weet niet waarom maar Peggy had ook die indruk dus tja. Daarna was het tijd voor lunchbreak! Een heel uur maarliefst. We hebben onze tijd gespendeerd in de staff room, lekker even kletsen. Daarna gingen ze rekenen leren en gingen we ze daarmee helpen door shopkeepers te spelen en ze allemaal dingetjes te 'verkopen'. Als laatste gingen ze muziek maken/luisteren, het was echt een lawaai zeg, pfoe. Daarna was de stagedag alweer voorbij! Het was heel leuk, alleen aan het einde werd het een beetje saai, het was leuk voor een dagje maar ik zou echt niet mijn hele leven kleuterjuf willen zijn, haha.

'Thuis' hebben we Irish Snap gespeeld, een superleuk kaartspel en nog wat gekletst met zijn drieen. Pizza met patat als avondeten, beetje aparte combi maar oke, allebei wel heel lekker (: Daarna gingen we naar Iron Man 3, in de bioscoop van Penrith, Alhamba of Lahamba of iets dergelijks, echt een minibioscoop met een minischerm, maar het was echt een supergave film en het was wel een gezellige bioscoop.

Oh, en vandaag was natuurlijk Koninginnedag, en de inhuldiging van Willem! Ik heb er vrij weinig van meegekregen, behalve dat ik op Youtube heb gekeken en een jongen op school er wat over zei omdat hij het op het nieuws had gezien en hij mijn oranje rokje zag (ik draag natuurlijk wel oranje vandaag!). Ook kreeg ik ervan mee dat pap & mam & syl & opa & oma naar Breda zijn geweest aangezien ze 's middags hun telefoon niet opnamen ;) Wel jammer dat ik hier zit met de laatste Koninginnedag, zo mis je natuurlijk alles! Maargoed, het is hier superleuk dus dat maakt een hoop goed. Zo maar eens douchen en slapen, morgen twee keer lesgeven.

Aju!

  • 01 Mei 2013 - 14:01

    Edwin:

    Nog wel zin om terug te komen? :-)
    Klinkt allemaal erg leuk. En doe de groeten aan Kimberley en de familie. Heel aardig allemaal...

  • 01 Mei 2013 - 22:52

    Maaike:

    Grappig, hoe wij in verschillende delen van Engeland zitten, maar dat alles toch redelijk hetzelfde is. Jullie doen vast net zoveel als ik, alles wat ik doe is een beetje schilderen en tekeningen maken en lezen en soms, heel soms gebeurt er eens iets spannends, zoals een dubbellange baguette. Wauw. Het is hier ook wel leuk, en volgens mij daar ook.. Mijn host family geeft ook veel te veel geld aan mij uit, maar ze zijn wel superlief! En als terugverdienste heb ik... andijviestamppot voor ze gemaakt.
    Engelse kindertjes zijn wel superschattig! Ik zie het al helemaal voor me hoe jij een dinosaurus voordoet...
    Maar goed. Iron man was inderdaad een goede film, ik ben ook geweest alleen dan in Imax... Yes, I'm a spoiled kid.
    Anyway, hoop dat je een leuke laatste twee dagen hebt en dat je veilig weer in de saaie Hoekse Waard arriveert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 20 April 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 13989

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

INTERRAIL 2014

21 April 2013 - 05 Mei 2013

Op naar Engeland!

Landen bezocht: