Dag 12: lekker weer en schaapjes! - Reisverslag uit Appleby-in-Westmorland, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu Dag 12: lekker weer en schaapjes! - Reisverslag uit Appleby-in-Westmorland, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu

Dag 12: lekker weer en schaapjes!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

02 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Appleby-in-Westmorland

Vanochtend kwam ik weer eens niet mijn bed uit, moest ook aardig haasten. Het eerste uur zijn we met Tom Evans mee naar Business gegaan, economie dus. Ze behandelden iets wat we nog nooit hebben gehad, decision trees, maar het was vrij makkelijk dus we konden ook gewoon meedoen. We dachten dat we het tweede uur les moesten geven maar blijkbaar zou dat dan dezelfde klas zijn dus het hoefde niet meer. Dat betekent: Common Room! Het was wederom zeer gezellig (: Het derde uur hebben we ook nog in de Common Room gezeten, lipgloss bij Tom opgedaan (nee, hij is niet homo) en Nederlandse woorden op zijn arm geschreven en natuurlijk Halli Galli en Twister gespeeld. Het was vandaag echt superlekker weer, naja, voor Engeland dan, dus ik heb zelfs zonder jas door Appleby gestruind! We hebben met Harriet, Tom, Tom, Katie en Ellie een beetje langs de rivier gewandeld en stenen gekeild. Het vierde uur moesten Peggy en ik wel lesgeven, dit keer aan de high ability group year 7! Ik merkte wel echt het verschil met de andere groep, deze kinders waren minder hyper en ze hadden bijna allemaal alle quizvragen goed. Ze luisterden ook aandachtig maar toch vond ik het leuker om gisteren les te geven aan de low ability group omdat zij echt razend enthousiast waren. Het vijfde uur zijn we meegegaan met James Robinson naar Frans, we hebben het aantal leerlingen in die klas dus verdubbeld!

Na school hebben we gezellig in de serre gezeten en hamburgers gegeten van de barbeque, omdat het zulk lekker weer is (: Daarna zijn we naar de boerderij van Kims oom, de broer van haar vader, gegaan. Dat is de boerderij waar haar vader ook is opgegroeid, maar hij heeft het niet geerfd omdat hij een betere baan had ofzo. Het was vrij dichtbij en we moesten op een gegeven moment ook over een onverharde weg rijden. Het stonk daar! Buiten, maar ook binnen. Bah, echt zo'n vieze boerderijlucht. Het was wel heel leuk, heel mooi gelegen en heel idyllisch. Ze hebben geiten (waaronder een babygeit, John, mijn nieuwe liefde!), schapen, die achter ons aan hobbelden en blaatten in de weilanden, en koeien, die moe'den voor hun leven. Heel leuk om al die beestjes te zien en te aaien en te voeren (: Mam, pap, ik wil ook een geit. En een schaap. En een zebra. Het was maar goed dat we kaplaarzen hadden aangedaan want om bij de schapenweilanden te komen moesten we door een stuk zompig 'moeras' soppen, maar ook over een verlaten treinrails hoppen. Eenmaal terug hebben we nog een tijd in de serre gezeten, en daarna een vuurtje gemaakt! Eerst liet Kim's vader nog even de veranderingen in de tuin zien, hij houdt heel erg van tuineren. Natuurlijk weer marshmellows geroosterd en verbrand en dit keer ook kampvuurverhalen verteld! Over 7 ananassen die voor het goede doel baby's eten om de dinosaurussen te redden (zoiets). Het was zegmaar zo'n verhaal dat iedereen omstebeurt 1 woord moet zeggen, heel leuk. Ik, Kim en Allie hebben er heel lang gezeten, totdat het vuur uit was en de lucht pikdonker. Nu stinkt mijn haar naar rook want ik ben ook pas net binnen. Morgen is alweer de laatste schooldag, het is zo raar! Ik ga wel echt de mensen missen op school, ze zijn zo aardig allemaal!

Doei!

• 03 Mei 2013 - 17:36

Edwin:

Heb je niet liever een locomokipkachelfantje?

• 03 Mei 2013 - 19:04

Edwin:

Enne, laatste schooldag net achter de rug... Morgen nog ff relaxen / inpakken. Zien we je zondag.
    Weer een beetje meer herrie thuis... :-)