Dag 4: Computers, computers en ... computers - Reisverslag uit Appleby-in-Westmorland, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu Dag 4: Computers, computers en ... computers - Reisverslag uit Appleby-in-Westmorland, Verenigd Koninkrijk van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu

Dag 4: Computers, computers en ... computers

Blijf op de hoogte en volg Miranda

24 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Appleby-in-Westmorland

Weer lekker gebracht naar school samen met haar broertje en een vriend van hem, Kim ging huiswerk maken bij haar moeders werk want ze had de eerste drie uur vrij (!). De hele schooldag is eigenlijk samen te vatten in 1 zin: Peggy en ik hebben op de computers gezeten bij Julie Park, de ICT docente. We moeten namelijk volgende week de Year 7's (volgens mij zijn dat kinders van 11-12 jaar oud) les gaan geven over Nederlandse cultuur en dat soort dingen, wat we dus mochten voorbereiden. Een knaloranje powerpoint gemaakt die pijn doet aan je ogen en heel veel Sinterklaasliedjes geluisterd. Eigenlijk is alles al af want we hoeven toch niks uit ons hoofd te leren (gelukkig!). Zoals gewoonlijk hebben we gegeten bij de Paniniman maar ook hebben Mark en ik gehuppeld door school en door Appleby.

Wat me opvalt is dat ze in Engeland, of in ieder geval in dit gezin, geen saus eten bij de 'pasta'. Eergister niet bij de pasta met bacon en vandaag niet bij de noodles, het is wel te eten maar het is geen culinair hoogstandje he? Wel een superlekkere salade gehad en vissticks (: Daarna zijn we naar de tante geweest van Kim, Helen genaamd, die twee zoons heeft, Kieran en Jamie. Jamie is echt superschattig en heeft een konijn, Flash, die zijn naam geen eer aandoet. Normaalgesproken rent hij van hot naar her werd me verteld, maar als er vreemdelingen zijn niet. Ik was de vreemdeling in kwestie. In dat huis hadden ze ook al een pooltafel, die je kon omtoveren in een pingpongtafel en ze hadden ook nog eens een dartboard met de naam en misschien zelfs de handtekening van Raymond van Barneveldt erop, jaja. Heb ze nog geprobeerd wijs te maken dat ik de achternicht van hem was maar dat lukte niet jammergenoeg :( Ik vraag me af of ze in elk huis hier een pooltafel en/of tafeltennistafel hebben, ik hoorde ook al dat Harriet er 1 had dus het begint er steeds meer op te lijken. We kwamen best wel laat terug en hebben sindsdien eigenlijk alleen Halli Galli zitten spelen, Kim en Alice (zo noem ik Alistair) vinden het volgens mij erg leuk. OH. Kim en ik hebben ook een soort van 'Smoors' gemaakt, 2 digestive koekjes (die ze hier dus blijkbaar ook hebben) met een marshmellow ertussen in de magnetron stoppen en je hebt de hemel tussen twee kaakjes. Letterlijk. Eigenlijk hoor je smoors op z'n Amerikaans te maken met wafels en 'echte' stukjes chocola dus hebben Kim en ik ze maar British Smoors genoemd. He-mel.

Lekker slapen zo, morgen blijkbaar niet naar de basisschool, dat is verzet naar volgende week. Peggy en ik willen nog wel de puntjes op de i zetten voor onze presentatie want we willen wel representatief zijn voor Nederland natuurlijk! Sleep tight!

(En oh, glenn = een vallei in het Schots, brand = een beekje in een glenn in het Schots, fair deuce = fair enough op z'n Cumbrians en alle Engelsen blijken 'Go for it' te zeggen.)

  • 30 April 2013 - 12:47

    Mevr. A. Poutsma:

    Hoi Miranda,

    Lees met veel plezier je leesverslagen. Zo te lezen heb je het erg naar je zin en wordt je door het gastgezin verwend. Geniet vooral, dit komt niet gauw weer terug.
    groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Actief sinds 20 April 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 14045

Voorgaande reizen:

13 Juli 2014 - 03 Augustus 2014

INTERRAIL 2014

21 April 2013 - 05 Mei 2013

Op naar Engeland!

Landen bezocht: