Dag 9: de Burcht, Strahovklooster en kamergenoten - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu Dag 9: de Burcht, Strahovklooster en kamergenoten - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Miranda Duijn - WaarBenJij.nu

Dag 9: de Burcht, Strahovklooster en kamergenoten

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Miranda

21 Juli 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Vandaag stonden we lekker laat op, rond half 12 want we waren nog steeds moe :') Nadat we weer bij de Billa hebben ontbeten, namen we tram 12 richting de burcht van Praag, één groot kasteelcomplex met een grote kathedraal, die verlicht is dankzij de Rolling Stones - zo hadden we een paar dagen terug geleerd bij de Free Walking Tour. Het was nog best wel een stukje heuvelop lopen naar de ingang van de burcht en onderweg kwamen we een speeltuin tegen en ja, dat is dan wel zeer verleidelijk, haha.

Na daar een tijdje te hebben rondgehangen zijn we verder gelopen en neergeploft bij het eerste beste restaurantje wat we tegenkwamen in de burcht, want het was weer verzengend heet. Daar bestelden we hele lekkere, homemade lemonade bij een serveerster die haar fooi er zelf al bij rekende tsss.

Na de limonade zijn we verder gelopen, dieper de burcht in. Ook hebben we de kerk daar van binnen bekeken, die best wel heel mooi was. Zo mooi dat we een heel rondje eromheen hebben gelopen, en toen begon het in de verte keihard te onweren. Vervolgens zijn Jip en ik de burcht uit de burcht gestruind en is Yael uit de burcht gevallen en toen zijn we de Starbucks ingegaan; Yael werd weer afgezet (4 euries voor een koffie!) maar we hebben wel even lekker gezeten daar. Eigenlijk niet even, maar net te lang, want we wilden nog naar het Strahov Klooster, maar die sloot al om 5 uur, waar we zo ongeveer kwart voor vijf achterkwamen. Dus wij probeerden tevergeefs nog de heuvel op te snelwandelen en sprinten om toch nog eventjes naar binnen te kunnen want het zou heel mooi moeten zijn; een bibliotheek in een klooster met een heel oud, versierd plafond. We kwamen daar om 5 voor 5 aan maar dat was dus net te laat, jammergenoeg. Wel hadden we echt prachtig uitzicht over Praag vanaf daar dus op zich was de wandeling niet tevergeefs.

Na bij het Strahov Klooster een tijdje te hebben rondgekeken, zijn we weer naar beneden gelopen, op zoek naar een goedkoop plekje om te eten. Uiteindelijk vonden we een cheap ass Aziatisch tentje waar we hele zoute noedels hebben gegeten voor best wel heel weinig geld. Als toetje gingen we maar richting de MacDonalds voor zo'n lekkere McFlurry Smarties :) Daar werden we nog aangesproken door jongens die nieuwsgierig waren naar onze waterzak - volgens mij dachten ze dat het iets dubieus was, haha.

We kwamen rond 8 uur aan bij het hostel, waar we even op de kamer zaten en foute carnavalsnummers aan het luisteren waren toen we onze nieuwe kamergenootjes voor het eerst tegenkwamen; twee aardige Brazilianen uit Sao Paolo die in Europa studeren. Kort daarna kwamen Javar en Caroline binnen, twee superlieve mensen uit Denemarken die toevallig allebei muziek studeren en elkaar tegenkwamen op reis. Het was echt heel gezellig met hen, dus we besloten met Javar en Caroline naar de bar in het hostel te gaan en eventueel daarna nog naar Cross Club. De bar in het hostel was vrij groot, en vrij leeg, met niet helemaal onze muziek, maar het was wel heel gezellig met Javar en Caroline dus daar zijn we een tijdje blijven plakken. Ook kwamen we twee anderen tegen, Lauren uit Australië en Ida uit Duitsland, waar het ook gezellig mee was. Dus uiteindelijk zijn we met z'n allen naar Cross Club gelopen, waar volgens de site een soort elektronische muziek gedraaid werd. Nou, het was dus hardstyle/hardcore-iets. Lauren, Ida en ik konden er helemaal niks mee, maar Javar ging toch maar proberen erop te dansen en vond het helemaal geweldig. Ook Jip, Yael en Caroline konden er opzich wel op dansen, dus besloten Lauren, Ida en ik maar terug te lopen naar het hostel. Onderweg kwamen we npt twee mensen uit PLUS Hostel tegen die naar een of andere bizar grote club gingen vlakbij de Karelsbrug, maar we zijn maar niet meegegaan aangezien het niet heel versyandig was omdat we allemaal zouden vertrekken de dag erna en ik was niet met Jip en Yael dusja. Maar dat maakt niet uit want iedereen was toch al best wel moe. In het hostel hebben Ida en Lauren handdoeken gehaald, die je blijkbaar bij aankomst gratis krijgt, en ik kreeg er ook eentje van hen woeeh. Toen zijn we nog naar de bar in het hostel gelopen met Jip, Yael en de Denen die we weer ontmoetten in het hostel, maar de bar ging ondertussen al sluiten. Het slimste was dus om maar naar de kamer te gaan, het was ondertussen al 3 uur, en iedereen van onze kamer en ook Lauren en Ida moesten de volgende dag uitchecken. Op de kamer hebben we wel nog heeel lang met Javar staan praten, echt een toffe peer is dat :) Caroline is trouwens ook echt tof, maar ze ging al gelijk slapen op de kamer. Beetje eentonig, maar weer een leuke en lange dag.

Liefs